Mans Mini prieks

Sākumā obligāti noskaties šo video!

Un tagad – vai šajā mašīnā maz iespējams kaut mazliet (ja ne pilnīgi un neglābjami) neiemīlēties?! Mini ir tāds kā laba garastāvokļa dopings uz četriem riteņiem un to īpašniekus pozitīvi gribas apskaust.

Mini nav tiem, kam automašīna ir tikai metāla kaste, kas pēc iespējas ekonomiskāk uz četriem riteņiem nogādā no punkta A līdz Z. Bet gan tiem, kuriem svarīgs stils, mīlestība uz detaļām un stāsts, kas stāv aiz šīs simpātiskās mašīnītes. Kuriem svarīgāk par statusa novērtējumu ir apkārtējo cilvēku smaidi. Un tiem, kas sirdī vienmēr jūtas brīvi un jebkurā brīdī gatavi doties jaunos piedzīvojumos.

Mans piedzīvojums sākās ar Mini saimes pārstāvi Mini Countryman. Zini, ja nekad nav gadījies sēdēt Mini salonā, tad viens no lielākajiem pārsteigumiem būs milzīgais retro spidometrs, kas atrodas paša mašīnas viducī. Tas tā vien aicina uzspiest gāzes pedāli un pārbaudīt mini zvēra uzrāvienu. Gan tikai pēc tam, kad mašīna būs atmodināta ar īpašo Start (!) pogu, kas gan sākumā liekas mazliet neierasti.

 

Mini Countryman vadamības ziņā ir lielisks – sākot ar pāris sekunžu ieskriešanos līdz 100 km/h, līdz pat precīzās reakcijas uz stūres kustībām. Bremžu pedālis šķiet nolasa manas domas un tam atliek tikai nedaudz, nedaudz pieskarties, lai samazinātu ātrumu vai apstātos pavisam (varbūt, pat pārāk jutīgs, bet gan jau ikdienā braukājot izdodas piešauties). Augsti papēži? Nekādu problēmu – akseleratora pedāļa pacēlums no grīdas ir perfektā augstumā, kas turklat ļauj arī izvairīties no kurpītes papēža “noslīpēšanas”.

Mini Countryman pilsētā? Ideāls. Pirmkārt, tas tiek respektēts no citu vadītāju puses, jo tā sportiskās līnijas liek domāt par ātru džungļu zvēru nevis lēnīgu sētas sliņķi. Otrkārt, ekonomiskais degvielas patēriņš (apmēram 6 L uz 100 km) ļauj īpaši neiespringt par benzīna cenu svārstībām. Un treškārt – pārkings! Novietot auto pat nelielā stavvietā starp diviem citiem auto vai apgriezties šaurā ieliņā ir vieglāk par vieglu. Var pat iztikt bez pārkinga sensoriem, jo mašīnas gabarīti ir viegli pārredzami.

Ergonomiskuma ziņa Mini Countryman ir ideāls, salonā ērti izstiept kājas var pat divi basketbolisti. Kopā mašīnā ietilpst precīzi 4 cilvēki, jo pa vidu starp pasažieru sēdekļiem ierīkota, kā es to nosaucu – party zona. Te vieta atvēlēta kafijas novietošanai, mobilā uzlādēšanai, saulesbriļļu maciņam utt. Savukārt bagāžniekā vietas atliku likām – gan labradoram, gan iepirkumu maisiņiem vai bērnu ratiņiem. Turklāt stilīgais rokturis veidots kā Mini logotips.

Savukārt tiem, kam svarīga individualitāte, Mini ar eksterjera krāsu un noformējumu variācijas iespējām ļauj sevī atbrīvot mākslinieku. Un tad jau lielākais prieks pēc tam pašam kaut kur uzrāpties un paskatīties kā tad tavs Mini izskatās no augšas.

Un pag, kurš šogad plūca uzvaras laurus Dakāras rallijā? Jā, jā, tas bija neviens cits kā Mini! Turklāt otrajā vietā atstājot Hummer…. . Mini sportiskajā ziņā jau sen nav nekāds mini.

Mini Countryman bāzes cena ir sākot no EUR 21340, jārēķinās arī ka rezerves detaļas vienmēr būs tikai oriģinālās, kas mašīnas ekspluatāciju nepadara ne tuvu lētai. Bet ne velti par Mini ir teiciens – sajūta kā braucot ar BMW, bet makā nejūtot BMW.

Rezumējot, Mini Countryman ir foršs auto, kas uzlabo garstāvokli pat lietainās dienās. Un iepriecina citus. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!

Comments 0

  1. Pingback: Iespaidi par MINI John Cooper Works Countryman — Kristaps Skutelis (krizdabz.lv)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *