Superenerģijas putra

Mans mīļākais brokastu ēdiens viennozīmīgi ir putra. Tā lieliski remdē izsalkumu, kad pēc zaļā kokteiļa izdzeršanas prasās ko kreptīgāku. Šajā variantā putru iespējams pagatavot vienkāršāk par vienkāršu, tikai vakarā jāatceras to izdarīt 🙂

Esmu auzu pārslu fane un patērēju tās krietnā daudzumā, tāpēc pērku tikai bioloģiski sertificētu ražotāju izstrādājumus. No pašmāju ražotājiem tās ir z/s Kaņepītes gardās pārslas, savukārt no ārzemju dodu priekšroku Bauckhof bezglutēna auzu pārslām. Tas pats attiecas uz čia sēklām, linsēklām un riekstiem – vērts investēt kvalitatīvā produkcijā, par kuras izcelsmi ir drošība, ka tā audzēta saskaņā ar dabiskajiem procesiem, neizmantojot sintētiskos mēslojumus, pesticīdus un antibiotikas. Mani iecienītākie veikali, kur iegādājos eko produkciju ir:

Zaļā Govs (Brīvības iela 69)
iDille (Kr.Barona ielā 46 (t/c Barona centrs)
Biotēka veikali

Bet nu ķeramies pie gardās putras. Ņemu ietilpīgu trauciņu un lieku pa kārtām iekšā:

2 saujas auzu pārslu
1 sauja čia sēklu
3 ēdamkarotes linsēklu
1-2 glāzes ūdens

Uzlejot ūdeni, masu samaisu, lieku virsū vāciņu un novēlot “Labu nakti!”, ievietoju ledusskapī. Atsevišķā trauciņā ieberu mandeles, uzleju ūdeni un atstāju uz nakti izmērcēties. Ja plānoju pievienot Indijas riekstus, tos ielieku mērcēties otrā rītā, divas stundas pirms brokastošanas.

No rīta, kādu laiciņu pirms brokastīm, izņemu trauciņu ar putru ārā, uzsmaidu tam un ļauju pastāvēt istabas temperatūrā. Riekstiem noleju ūdeni, noskaloju tos un lieku klāt putrai, tāpat saldētas vai svaigas ogas, visu samaisot. Brokastojot, putrai var pievienot riekstu pienu vai jogurtu. Kāpēc rieksti obligāti jāmērcē? Tā aktivizējam tajos esošās vērtīgās vielas un organismam viegli uzsūkt vērtīgās minerālvielas. Turklāt vairs nejūtam smaguma sajūtu, kas raksturīga pēc neaktivizētu riekstu ēšanas, jo organismam daudz vieglāk tos pārstrādāt. Mandeles vēlams ūdenī atstāt uz nakti, savukārt Indijas riekstus, kas ir mīkstāki, mērcēt vēlams 2 – 3 stundas.

Sātīgā un enerģiju sniedzošā putra, kuru nav jāvāra, garantēs labsajūtu vairāku stundu garumā. Tā ir īpaši vērtīga pēc fiziskās slodzes, kad organismam jāatjauno spēka rezerves.

Comments 0

    1. Post
      Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *